Jak uczyć dziecko angielskiego metodą post it (karteczek)?

Bardzo łatwo zniechęcić dziecko do nauki. Wystarczy użyć niewłaściwej metody, a można szybko wyrobić w dziecku przeświadczenie, że nauka angielskiego jest nudna i nieprzyjemna.

Ten sposób po pierwsze nie jest nudny, a po drugie opiera się na nauce języka, a nie na powtarzaniu. Pamiętaj, że powtarzanie jest dobre, by zapamiętać coś na krótki okres czasu, ale zupełnie nie nadaje się do nauki języka angielskiego.

Ten sposób wykorzystuje karteczki samoprzylepne post it, wszystkie przedmioty i urządzenia, które możesz znaleźć w domu i rozwój świadomości, który jest potrzebny by uczyć dziecko nowego języka.

Oto, jak uczyć dziecko metodą karteczek post it z pomocą zasad metody 5S:

  1. Kup w sklepie odpowiednią ilość karteczek post it.
  2. Korzystając z internetowego tłumacza odnajdź nazwy przedmiotów, które znajdziesz w domu i zapisz je na karteczkach. Jeśli robisz ich więcej, z drugiej strony możesz napisać ołówkiem tłumaczenie, by wiedzieć gdzie i na jakich przedmiotach masz je następnie przykleić.

Do tej pory robisz tak, jak robi większość osób – przykleja karteczki ze słówkami i stara się je opanować. Czas pójść o krok dalej i wykorzystać możliwości metody 5S:

  1. Gdy już masz przyklejone karteczki w różnych miejscach na przykład na ścianie z napisem: wall, zaproś dziecko do zabawy (tak, nauka to zawsze jest przyjemność, a nie nuda czy powtarzanie).
  2. Powiedz dziecku, że ta rzecz na którą teraz patrzy po angielsku nazywa się wall.
  3. Teraz czas na rozwój świadomości dla nowej nazwy! Poproś dziecko, by dotknęło wall (nie używaj już słowa w języku polskim). Niech powie Ci o swoich wrażeniach. Niech dotknie wall czołem, jednym palcem, całą dłonią, a nawet językiem. Dzięki temu poszerzy świadomość, a poszerzona świadomość zostanie wykorzystana, by zapamiętać słówko wall. Od tego momentu zwykła ściana to będzie ściana, a ściana z poszerzoną świadomością, to będzie wall.
  4. Przejdź do kolejnych przedmiotów np.: czajnika elektrycznego z naklejoną karteczką kettle. Pokaż dziecku kettle. Poproś, by sprawdziło, jak jest ciężki/lekki. Niech naleje do niego wody (kettle) i powie ile jej się tam mieści. Niech powie, jaki kettle ma uchwyt i jak się za niego trzyma itd.
  5. Oczywiście nie musisz poświęcić całego dnia na taką naukę. Poszerzanie świadomości może być początkowo męczące, ponieważ intensywnie angażujesz zmysły dziecka.
  6. Po kilku dniach odklej te karteczki dla których dziecko poszerzyło świadomość (na przykład z czajnika z nazwą kettle) i pokazując je kolejno dziecku, poproś by opowiedziało o swoich doświadczeniach w związku z konkretnymi przedmiotami. To jest drugi etap rozwoju świadomości – rozwój wyobraźni. I tutaj nie tyle chodzi, by dziecko dużo o tym mówiło, ale by przypomniało sobie o tych doświadczeniach (użyło swojej wyobraźni), gdy użyjesz konkretnego słówka w języku angielskim.

Sposób ten możesz dowolnie modyfikować, ale pamiętaj że w nauce najważniejsze jest poszerzanie świadomości, a na świadomość składa się rozwój koncentracji i wyobraźni! To dlatego też w pewnym okresie życia dzieci uwielbiają bajki, ponieważ bajki rozwijają ich wyobraźnię, a przez to pozwalają się dziecku uczyć, ponieważ nauka to nic innego, jak poszerzanie świadomości (koncentracja + wyobraźnia).

Pobierz darmowy fragment kursu języka angielskiego metodą 5s (pdf+lektorzy) korzystając z pól poniższego formularza:


Imię: *
Email: *

Więcej o Piotr Mart

Od blisko ośmiu lat zajmuje się wszystkim tym co dotyczy zrozumienia umysłu. Autor bestsellerowego poradnika „Mężczyzna od A do Z”. Stworzył teorię pod nazwą Rewolucyjny Związek, która dotyczy podziału różnych typów osobowości na podstawie aktywności półkul mózgowych, która dzisiaj daje szanse na pełne dopasowanie w związku i zrozumienie swoich możliwości i ograniczeń przy wyborze właściwego zajęcia, zawodu.
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz