Angielski: jak osiągnąć biegłość w mowie?

Sądzisz, że biegłość w mowie osiąga się mówiąc, a biegłość w pisowni osiąga się dużo pisząc? Tak się powszechnie uważa, ale nie jest to prawda. Mówienie może zapewnić Ci poprawność w wypowiadaniu czy akcentowaniu słów, ale nie prowadzi do tego, że płynniej czy bieglej mówisz w języku angielskim!

Mówienie a powtarzanie, to nie jest to samo!

Jeśli czytasz na ulotce, że ktoś nauczy Cię mówić w języku angielskim, ponieważ będziesz zmuszany dużo powtarzać, to nie przekazuje Ci prawdy lub też nie zna zasad na jakich funkcjonuje umysł.

Gdy mówisz, to najpierw Twój umysł odwołuje się do uczuć, a następnie wypowiadasz słowa.

Jednak, gdy powtarzasz, to możesz niczego nie czuć, możesz nawet nie wiedzieć co powtarzasz!

Może być jeszcze gorzej, gdy zaczynasz mówić za wcześnie!

Nikt nie zwraca uwagi na to, że dziecko uczy się języka już od pierwszego dnia, gdy zaczyna odczuwać. Możesz to dostrzec po tym, że rozumie znacznie wcześniej zanim zacznie mówić. Tymczasem na kursach przekonują nas, że nauka języka rozpoczyna się z chwilą, gdy mówisz lub piszesz, lub uczysz się o gramatyce zamiast uczyć się odczuwać gramatykę.

Kiedy może być gorzej?

Gdy zaczynasz mówić za wcześnie, Twój umysł, gdy nie ma uczuć dla słówek, które chcesz wypowiedzieć, dla na przykład słowa: apple, zaczyna je w myślach tłumaczyć. Czyli: czuję smak jabłka – przywołuję słówko: jabłko – szukam tłumaczenia w myślach i wypowiadam: apple. Oznacza to, że uczysz się mówić tłumacząc sobie w myślach, a to jest bardzo nienaturalny sposób, który nie pozwoli Ci myśleć i odczuwać w języku angielskim – jak na przykład robi to Anglik – a jedynie tłumaczyć niczym translator.

Więc co prowadzi do mówienia w języku angielskim i do biegłości w mowie?

Przede wszystkim zdobywanie uczuć dla nowych słówek, które muszą mieć odmienne uczucia niż słówka w języku polskim. Także słuchanie różnych materiałów audio prowadzi do zdobywania różnych uczuć dla samej wymowy, ponieważ różne głosy, akcenty i tempo daje Ci różne uczucia.

Jeśli wciąż masz wątpliwości, że uczucia prowadzą do mówienia, a nie powtarzanie, zwróć uwagę na to, że dziewczynki, które na ogół są bardziej uczuciowe niż chłopcy zaczynają mówić zdecydowanie szybciej niż chłopcy, a na kierunkach lingwistycznych zdecydowana większość studentów to kobiety.

Biegłość w mowie zapewnią Ci zdobywane uczucia, a nie samo mówienie czy powtarzanie! Ucz się angielskiego we właściwy sposób z naszych kursów lub korzystaj z bezpłatnych sposobów nauki, które tutaj udostępniamy.

Pobierz darmowy fragment kursu języka angielskiego metodą 5s (pdf+lektorzy) korzystając z pól poniższego formularza:


Imię: *
Email: *

Więcej o Piotr Mart

Od blisko ośmiu lat zajmuje się wszystkim tym co dotyczy zrozumienia umysłu. Autor bestsellerowego poradnika „Mężczyzna od A do Z”. Stworzył teorię pod nazwą Rewolucyjny Związek, która dotyczy podziału różnych typów osobowości na podstawie aktywności półkul mózgowych, która dzisiaj daje szanse na pełne dopasowanie w związku i zrozumienie swoich możliwości i ograniczeń przy wyborze właściwego zajęcia, zawodu.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz